רשאים להסיע עד 16 נוסעים? התעדכנו: רישיונכם הורחב

איתי גדסי No Comments on רשאים להסיע עד 16 נוסעים? התעדכנו: רישיונכם הורחב
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורה לבעלי רישיון נהיגה ציבורי: שרת התחבורה מירי רגב חתמה היום (רביעי) על תקנה חדשה, המאפשרת לכל נהג המחזיק ברישיון נהיגה לרכב המסיע עד 16 נוסעים (1D) לנהוג גם על אוטובוס זעיר פרטי, המסיע 19 נוסעים.

כיום, בעלי רישיון נהיגה המחזיקים ברישיון מדרגה 1D רשאים לנהוג במונית, ברכב סיור ובאוטובוס זעיר המסיע 16 נוסעים מלבד הנהג. בעל רישיון לרכב משא עד 12 טון (1C) רשאי לנהוג גם באוטובוס זעיר המסיע עד 19 נוסעים.

מכיוון שרישיון נהיגה מסוג C1 מאפשר גם נהיגה ברכב כבד, התנאים לקבלתו מחמירים יותר מהנדרש לקבלת רישיון 1D, ומחייבים תהליך הכשרה ממושך יותר. בעוד שלהוצאת רישיון 1D נדרשת תעודת יושר, בדיקות רפואיות ולימודים עיוניים של כ-3 חודשים, הוצאת רישיון 1C כוללת גם שיעורי נהיגה על רכב כבד, האורכים כשלושה חודשים נוספים.

בבחינה מקיפה שערך אגף הרישוי במשרד התחבורה, נמצא כי אין הבדל מהותי בין רכב נוסעים המסיע 16 או 19 נוסעים. לרוב מדובר ברכב זהה מבחינת השלדה והמרכב, והגדלת מספר הנוסעים מתבצעת באמצעות הקטנת תא המטען או הקטנת המרווח בין הכיסאות. הוספת 3 נוסעים, לרבות המטען שלהם, אינה משפיעה על רמת הבטיחות או על אופי הנהיגה ברכב. לפיכך, אין מניעה מקצועית או בטיחותית לאפשר לנהג בעל רישיון 1D שהסיע עד כה 16 נוסעים, להסיע מעתה 19 נוסעים ברכב דומה.

התקנה שאושרה צפויה להגדיל את מאגר נהגי האוטובוסים הזעירים המסיעים עד 19 נוסעים, ובכך תספק מענה למחסור בנהגים עבור מגזרים רבים, ובהם חברות היסעים, מוסדות חינוך ואחרים, ותועיל למשק כולו הסובל מבעיות לוגיסטיות עקב מחסור בנהגים.

התקנה תיכנס לתוקף באופן מיידי ותחול על כל נהג אשר עמד במבחני הנהיגה לדרגת 1D אחרי יולי 2010, מכיוון שבמועד זה אוחדה מתכונת המבחן המעשי לשתי דרגות הרישיון. נהג שהוציא רישיון נהיגה מדרגה 1D לפני ה-1 ליולי 2010 ומבקש להסיע 19 נוסעים באוטובוס זעיר פרטי, יידרש לעמוד בהצלחה במבחן מעשי ברכב מסוג זה.

השרה רגב: "שינוי התקנה בוצע בהמלצת אנשי המקצוע של המשרד, במסגרת התאמת תקנות שמשרד התחבורה מבצע מעת לעת, בהתאם למצבים המשתנים ולצרכי המשק, והיא נועדה להסיר חסמים רגולטוריים מיותרים. השינוי שאנו מקדמים היום בתקנה 184 הוא דוגמה מצוינת למגבלה מיותרת שנותרה מסיבות היסטוריות, שאותה ניתן להסיר בקלות כדי לפתוח את השוק בפני יותר נהגים, בלי לפגוע בבטיחות ובדרישות המקצועיות הגבוהות".



0 תגובות